کنفرانس خبری وزیر ارشاد  با حضور اصحاب رسانه استان

(سفر وزیر ارشاد به یزد10)

یزدفردا "میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پنج‌شنبه شب در پايان سفر يك‌روزه خود به استان يزد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان يزد ، خبرنگاران را افراد امين جامعه دانست و گفت : بايد ضمن بيان ضعف‌ها به صورت منصفانه، نقاط قوت نيز به شايستگي گفته شود و خبر به عنوان امانت در دست خبرنگاران به صورت صادقانه به مردم و مسئولان ارائه شود و درهمین رابطه برنامه‌اي در وزارتخانه در حال تدوين است كه خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري نيز اگر تخلفي مرتكب شدند مانند نشريات طبق قانون مطبوعات به آنها تذكر داده شود.

سيدمحمد حسيني اظهار افزود : تعداد نشريات و خبرگزاري‌هاي مغرض در كشور بسيار محدود است و اين تعداد از نشريات كه به جعل و تحريف اخبار مي‌پردازند، اغراض خاص و گرايش‌هاي سياسي خود را دنبال مي‌كنند و براي اينكه اعتماد مردم با فعاليت اين‌ دسته از رسانه‌ها از ساير نشريات و خبرگزاري‌ها سلب نشود، به آنها تذكر داده شده و اگر از انتشار نشريه‌اي نيز به طور موقت جلوگيري شده، قصد اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حفظ منابع نظام بوده است.

حسيني با اشاره به جلسه روز گذشته خود با مديران مسئول نشريات كشوري ادامه داد: در اين جلسه از مديران مسئول نشريات خواستيم تا برنامه‌اي جامع و مدون براي حمايت از نشريات ارائه دهند.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه رويكردهاي سفر سوم هيئت دولت به استان‌ها رويكرد فرهنگي است، قصد داريم اين نگاه ويژه را مغتنم شمرده و بخشي از بودجه‌هاي تخصيص يافته به مقوله فرهنگ را به حمايت از مطبوعات و خبرگزاري‌هاي آن استان اختصاص دهيم.

حسيني همچنين با اشاره به گسترده شدن كمي مطبوعات به ويژه مطبوعات محلي در سال‌هاي اخير بيان داشت: البته نبايد كيفيت و محتواي نشريات فداي كميت آنها شود و با توجه به افزايش نشريات محلي شايسته است كارشناس متعهد و متخصص و آگاه به مسائل و مشكلات نشريات محلي در وزارتخانه مشغول به خدمت شود و موانع احتمالي نشريات محلي را رفع كند.
وي آينده پيش روي كشور را به لحاظ فرهنگي، اقتصادي، سياسي و ... آينده‌اي روشن توصيف كرد و اظهار داشت: دشمنان داخلي و خارجي نظام در سال گذشته چون به اين امر واقف شده بودند، سعي كردند با ايجاد ناامني و آشوب به كشور لطمه بزنند اما به هدف خود نرسيدند.

در ابتداي اين جلسه محمدرضا فلاح استاندار يزد و محمود عاليشوندي مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي از حضور وزير فرهنگ و ارشاد و هيئت همراه همچنين همراهي مطبوعات محلي، رسانه‌هاي مكتوب و خبرگزاري‌هاي استان در اين سفر يك‌روزه قدرداني كردند.

گزارش تصویری :

































































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا